Garantie & reparatie
Heb je vragen over garantie en reparatie? Dan ben je op de juiste pagina!
Op deze pagina kan je alle informatie vinden over garantie en reparatie. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice!
Wat voor soort garantie heb ik?
Is jouw product defect zonder eigen toedoen? Op vele producten uit ons assortiment heb je minimaal 2 jaar fabrieksgarantie. De garantieperiode per product kan je vinden op de productpagina onder 'Specificaties'. Bevindt jouw product zich nog binnen deze periode? Dan raden wij je aan om een garantie-aanvraag te doen via ons online retourformulier door te kiezen voor ‘Product is kapot’. Beschrijf zo duidelijk mogelijk wat het probleem is.
Als wij je aanvraag hebben behandeld, dan hoor je van ons wat er gaat gebeuren. Moet het artikel worden geretourneerd? Dan sturen wij jou hiervoor de instructies toe.
Vervolgens gaat de garantieprocedure van start. Tijdens de garantieprocedure wordt jouw product door de fabrikant beoordeeld. De garantieprocedure duurt in de meeste gevallen 1 tot maximaal 3 weken en is afhankelijk van de betreffende fabrikant.
Zodra we daarna meer weten, stellen we je op de hoogte. Houd er rekening mee dat, afhankelijk van het oordeel, onderzoekskosten in rekening kunnen worden gebracht.
Alléén producten die in de oorspronkelijke staat zijn kunnen aanspraak maken op fabrieksgarantie. Wanneer aanpassingen gedaan zijn aan het product vervalt de garantie.
Als het product gecontroleerd is, en de garantieaanvraag wordt goedgekeurd, dan ontvang je kosteloos een vervangend of een gerepareerd artikel.
Kan mijn product gerepareerd worden?
Is je product defect en valt het binnen de garantieperiode? Dan staan wij voor je klaar! Onze technische afdeling onderzoekt het defect. Als de reparatie door ons kan worden uitgevoerd, doen we dat zo snel mogelijk. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan nemen wij contact op met de leverancier of fabrikant van het product om een passende oplossing te vinden.
Is de reparatie gratis?
Als het defect binnen de fabrieksgarantie valt, is de reparatie kosteloos. Heb je het product naar ons gebracht of opgestuurd en blijkt de reparatie buiten de garantie te vallen? In dat geval nemen wij eerst contact met je op om de kosten te bespreken voordat we verder gaan.
Hoe kan ik mijn reparatie aanmelden?
Je kunt je defecte product eenvoudig aanmelden via ons retourportal, ongeacht of het product langer dan 30 dagen geleden is aangeschaft. Kies als retourreden 'Product is defect' en beschrijf zo duidelijk mogelijk wat het probleem is. Wij beoordelen je aanvraag en bepalen wat de beste vervolgstap is. Je ontvangt vervolgens per e-mail verdere instructies voor de afhandeling.
Mijn bestelling is beschadigd aangekomen
Is jouw bestelling beschadigd aangekomen? Maak een aantal foto’s vóór het openen van het pakket. Is de inhoud ook beschadigd? Meld dit via ons retourportal en voeg hier foto’s van de verzenddoos en de beschadigde inhoud aan toe.