Amarew XM160R Elektromotor
De Amarew XM160R is een bijzondere elektromotor met 160LBS stuwkracht. De Amarew XM160R is zeer duurzaam, efficiënt en wordt geleverd met een gashendel en stuurstang.
- 160 LBS stuwkracht (ongeveer 4,4PK)
- Wordt geleverd met een gashendel en stuurstang
- Verbruikt minimale stroom door efficiënte stroomregelaar
- Wordt niet standaard geleverd met een stuur en stuurkabel
De Amarew XM160R is een elektromotor met een stuwkracht van 160 LBS (ongeveer 4,4PK). Bij de Amarew XM160R wordt een stuurstang en een gashendel geleverd. Bovendien is er een aansluiting voor een stuur en een stuurkabel. Dit zorgt ervoor dat de Amarew XM160R bestuurd kan worden met een echt stuur. Dit biedt u meer comfort dan een standaard helmstok. Hierdoor kunt u op een gemakkelijke en leuke manier uw boot bedienen. Ook de gashendel van de Amarew XM160R is traploos. Hierdoor heeft u de mogelijkheid om de snelheid geleidelijk op te voeren.
Dennis - Productspecialist
Door de combinatie van duurzaamheid, efficiëntie en kracht is de Amarew XM160R zeer geschikt voor gebruik bij de verhuur van boten. Denk hierbij aan onder andere een sloep of zeilboot. De XM160R wordt niet compleet geleverd. U kunt echter met de benodigde spullen gemakkelijk uw sloep of zeilboot ombouwen van brandstof naar elektriciteit. Hierdoor wordt uw boot milieubewust. De schaft is gemaakt van RVS en is 81 cm lang. De beugel en motorbehuizing zijn gemaakt van metaal. Dit is voor elektromotoren uniek en dit maakt de XM160R een zeer duurzame en degelijke elektromotor. Hierdoor hoeft u als bootverhuurder niet bang te zijn dat de buitenboordmotor snel kapot.
De Amarew XM160R is een 24V elektromotor en beschikt over een bijzonder efficiënte stroomregelaar. Door de geavanceerde stroomregelaar verbruikt de Amarew XM160R minder stroom dan andere elektrische buitenboordmotoren in dezelfde vermogensklasse. Naast efficiënt heeft de Amarew XM160R ook een zeer lange levensduur. Doordat er een anode in de motor is geplaatst, zal de Amarew XM160R namelijk niet gaan roesten. Dit is iets unieks onder elektrische buitenboordmotoren. Veel merken beschikken namelijk niet over een anode. Dit komt omdat de anode de roest van de motor opvangt. Bovendien kan deze anode vervangen worden. Als dit tijdig gebeurd dan zal de motor dus niet gaan roesten. Het wordt aangeraden om de anode eens in de twee jaar te vervangen. Het bij bestellen van een reserve anode is mogelijk.
Naast stevig, duurzaam en efficiënt is de Amarew XM160R ook zeer licht van gewicht. Dit komt, omdat de elektromotor is gemaakt van duurzaam RVS. Hierdoor is de Amarew XM160R zeer licht in vergelijking tot andere elektromotoren in dezelfde vermogensklasse. De Amarew XM160R weegt slechts 12 kg. Zo kan de elektromotor gemakkelijk verplaatst en vervoert worden. De combinatie van stevig en licht is zeer uniek voor een elektrische buitenboordmotor. Daarom is de Amarew XM160R een zeer unieke elektromotor. Wat de Amarew XM160R nog meer speciaal maakt, is dat het een borstelloze buitenboordmotor betreft. Hierdoor slijt de elektromotor minder snel en maakt deze minder lawaai dan een motor met borstel.
Door de 3-blads propeller vaart de Amarew XM160R zeer gemakkelijk en soepel door het water. De propeller is bovendien bestand tegen wier en gaat hierdoor langer mee. De LED-indicator geeft aan hoe lang er nog met de elektromotor gevaren kan worden. Dankzij de kabelogen kan de Amarew XM160R veilig en gemakkelijk worden aangesloten op een accu.
De garantieperiode in de bijgeleverde handleiding is incorrect. U krijgt van ons standaard 2 jaar garantie op de elektromotoren van AMAREW. De correcte handleiding kunt u onderaan deze pagina downloaden.
- Fijne motorHele fijne motor, veel stuwkracht. De bijgeleverde afstandsbediening werkt perfect en reageert heel goed.
De motor is goed hanteerbaar, netjes afgewerkt en heel stil. het display bleef een verkeerde waarde aangeven, maar dit wordt door de firma Bootman netjes opgelost - aanvulling op eerdere reviewDie kabel waar ik het eerder over had dat hij aan de dunne kant is, is ook niet erg UV-bestendig. De kleuren zwart en rood zijn inmiddels niet meer heel duidelijk te onderscheiden. Ik houd in de gaten of de isolatie niet bros wordt. De trekontlasting van diezelfde kabel is al een paar keer los gekomen bij manouvreren, dat is niet de bedoeling van een trekontlasting. Aan dit onderdeel vallen dus wel een paar dingen te verbeteren.
- Goede vervanging voor 5 pk hulpmotorDit voorjaar aangeschaft ter vervanging van een 5 pk tweetaktmotor. Deze hangt achter een zeiljachtje van 7,5 m en 2300 kg, dus puur als hulpmotor om de haven in en uit te komen. Dat werkt goed, de topsnelheid is iets lager dan met de benzinemotor, 4 knopen t.o.v. 5 op vlak water, maar de stuwkracht bij lage snelheden, zeker in achteruit, lijkt juist groter. Dat is belangrijk bij manoevreren. Per keer haven in of uit, of sluis door, verstookt het ongeveer 10 a 15 Ah uit mijn LiFePo4 accupakket.
Het motortje voelt degelijk aan en is netjes afgewerkt. De bijgeleverde voedingskabel (krap 10 mm²) zou voor het mooi iets dikker mogen voor de 80 A die er doorheen gaat, deze wordt handwarm na even op vol vermogen varen.
Het gemak van elektrisch varen, zonder lawaai en geknoei met benzine, is groot. - Veel gemakGekocht voor ons nieuwe soepje. Doet het goed en veel gemak om te varen